Bakalie – smakołyki pełne zdrowia

Każdą osobę niekiedy dopada niewielki głód, który zmusza nas do sięgania po przekąski. W marketach pełno jest ciastek, batonów oraz chrupek, które część z nas stosuje w takich sytuacjach. Jednak nie jest to najlepszy wybór, gdyż przez takie nawyki żywieniowe cierpi ogólne zdrowie a także sylwetka. W takiej sytuacji warto wykorzystać bakalie, które zakupimy w każdym sklepie i gotowe są do natychmiastowego zjedzenia.

Przewagę suszonych owoców oraz orzechów nad produktami wysoko przetworzonymi zauważymy od razu. Przede wszystkim pozbawione są one soli a także rafinowanego cukru, które przecież są przez nas spożywane w nadmiarze. Jednak głównie bakalie są bardzo dobrym źródłem całego szeregu witamin oraz mikro elementów. Przodują tutaj orzechy, które obfite są w proteiny i drogocenne tłuszcze, a poszczególne gatunki mogą być zastępstwem dla suplementów z aptek. Tak jest na pewno w sytuacji orzechów włoskich, tylko 1 orzech dziennie zapewnia nam {kompletną|pełną dozę kwasów Omega-3. Z kolei brazylijski  bogaty jest w selen, element, w który polskie ziemie są raczej ubogie. Również migdały należy włączyć do własnej diety, mają one bardzo dużo wapnia a także kwasu foliowego. Nie zapominajmy, aby kupując orzechy nie wybierać tych prażonych lub solonych – zmniejsza to ich ogólną wartość. Z kolei suszone owoce są idealne wówczas, kiedy napada nas ochota na coś słodkiego. Wówczas idealnie sprawdzą się morele. Z kolei suszone daktyle mogą być alternatywą dla cukru w momencie wypieku ciast. Trzeba namoczyć je w gorącej wodzie i zmielić. Orzechy mają dość sporo kalorii, dlatego jeśli się odchudzamy, warto nie zjadać jednej paczki na raz, będzie mieć ona aż do 600 kalorii. Kupując owoce suszone należy zwrócić uwagę na to, czy nie zawierają one siarczanów.

Jeżeli masz przed sobą długi dzień poza domem i jesteś pewien, że w jego trakcie najdzie cię ochota na jedzenie między posiłkami, warto zabrać do plecaka bakalie. Możemy wybrać orzechy albo owoce suszone, albo zwyczajnie mieszankę obu. Dzięki czemu nie tylko ochronimy się przed głodem ale chęcią na sięgnięcie po niezdrowe produkty. Dostarczymy także swojemu organizmowi ważnych witamin.

Powered By WordPress |